ΒΙΤΟΡΙΑ ΚΩΤΣΑΛΟΥ ΚΑΙ ΑΛΕΞΗΣ ΠΟΡΦΥΡΙΑΔΗΣ
Point Zero

1η Εβδομάδα - 3 ώρες/μέρα
13:30 – 16:30


*Το εργαστήριο απευθύνεται σε μουσικούς και χορευτές και προσφέρεται και ως μεμονωμένο με κόστος 90 ευρώ.*

“…intuition, which is the art in which the very conditions of experience are felt, feeling opens the event to the as-yet-unthought within thought itself…” Bergson

Το εργαστήριο εστιάζει στην εκπαίδευση του ενστίκτου και στη συνεργασία ανάμεσα σε χορευτές και μουσικούς. Αναζητά τρόπους με τους οποίους μπορούμε να εξοικειωθούμε με το κενό και το άγνωστο καλλιεργώντας τη συναίσθηση και τη συνύπαρξη με εργαλεία τον ήχο και την κίνηση. Εξασκεί τα όρια της αντίληψης του ήχου και της κίνησης μέσω της παρατήρησης της κίνησης του ήχου και του ήχου της κίνησης.

Η πρακτική του εργαστηρίου ερευνά την παρουσία, τη μουσικότητα του χρόνου και του χώρου ενθαρρύνοντας τους συμμετέχοντες να αναπτύξουν τις προσωπικές τους στρατηγικές για να παίρνουν αποφάσεις σε πραγματικό χρόνο, πιθανόν εγκαταλείποντας τα καθιερωμένα λειτουργικά πλαίσια της κίνησης και του ήχου.


Αλέξης Πορφυριάδης

http://www.alexisporfiriadis.blogspot.gr/


Ο Αλέξης Πορφυριάδης είναι συνθέτης και αυτοσχεδιαστής. Σπούδασε πιάνο και μουσικά θεωρητικά (τάξη: Κ.Σιέμπη) στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης και κατόπιν σύνθεση στο Πανεπιστήμιο Μουσικής και Παραστατικών Τεχνών του Graz/Αυστρία (ΜΑ, Postgraduate) με τους Gerd Kühr, Beat Furrer και Mathias Spahlinger. Έχει παρακολουθήσει επίσης μαθήματα σύνθεσης από συνθέτες όπως οι Erich Urbanner, George Aperghis, Enno Pope, Manos Tsangaris. Είναι υποψήφιος διδάκτορας στον τομέα της σύνθεσης στο Πανεπιστήμιο Bath-Spa/Ηνωμένο Βασίλειο με υπεύθυνο καθηγητή τον James Saunders. To θέμα του διδακτορικού του είναι η έρευνα και η δημιουργία συνθέσεων για γκρουπ, που μέσω της ανοιχτής μορφής και της γραφικής και λεκτικής σημειογραφίας προωθούν τη συνεργασία και τις συλλογικές αποφάσεις μεταξύ των συμμετεχόντων.
Συνθέσεις του έχουν παρουσιαστεί στα φεστιβάλ: Festival «Molinar del Segura» Alicante/ Ισπανία 2006, Φεστιβάλ Δημητρίων Θεσσαλονίκη 2006, a musical minum festival the Wulf, Los Angeles/ΗΠΑ 2010, SITE Festival Stroud/Ηνωμένο Βασίλειο 2012, ISCM World Music Days 2013 Kosice/Σλοβακία, Prenninger Resonanzen 2015 καθώς και σε μεμονωμένες συναυλίες στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και τον Καναδά.
Ασχολείται πρακτικά και θεωρητικά με την πειραματική μουσική και με την ένταξη του αυτοσχεδιασμού στην έντεχνη μουσική σύνθεση. Από το 2008 χρησιμοποιεί κυρίως λεκτική και γραφική σημειογραφία για τις συνθέσεις του και προωθεί τον αυτοσχεδιασμό και τις διευρυμένες σημειογραφικές τεχνικές μέσα από εργαστήρια, ομιλίες και σεμινάρια.
Ως αυτοσχεδιαστής έχει συνεργαστεί με μουσικούς, χορευτές και εικαστικούς παρουσιάζοντας παραστάσεις στην Ελλάδα, την Αυστρία και τη Σερβία. Είναι συνιδρυτής της ομάδας αυτοσχεδιασμού 6daEXIt Improvisation Ensemble (https://6daexit.wordpress.com/) με έδρα τη Θεσσαλονίκη και του Music Is Network (http://musicisnetwork. wordpress.com/) με έδρα την Αθήνα.

Βιτόρια Κωτσάλου

H Βιτόρια Κωτσάλου σπούδασε ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο του Reading της Αγγλίας και από τότε έχει αφιερωθεί στην ανάπτυξη, μελέτη και εμπειρία ως χορεύτρια, παρακολουθώντας εργαστήρια, σεμινάρια, μαθήματα χορού και χορογραφίας αλλά και καθιερώνοντας την προσωπική της πρακτική χορού. Από το 2004 συμμετάσχει σε παραστάσεις θεάτρου δρόμου, χορού και θεάτρου, συνεργάζεται σε ομάδες χορού και παρουσιάζει δικά της σόλο κομμάτια. Διδάσκει χορό σε παιδιά και μεγάλους, χορευτές, σε ομάδες μικτής ικανότητας και επιμελείται την κίνηση σε θεατρικές παραστάσεις. Τον Αύγουστο του 2012 οργάνωσε και διηύθυνε το Μικρό Φεστιβάλ Χορού στο νησί της Ύδρας. Το 2013 συνεργάστηκε με τον Μ. Κλίεν για το πρόγραμμα R.I.C.E. και το 2014 εγκαινίασαν την σχολή χορού RSOD (Ricean School of Dance) στην Ύδρα. Είναι επίσης στενός συνεργάτης του Μ.Κλίεν στην παραγωγή και στην ερμηνεία έργων (Jerusalem-Φεστιβάλ Αθηνών, Parliament, Μουσείο Μπενάκη κ.α.). Η έρευνα της είναι αφιερωμένη στον χορό και στη συνείδηση του χορού, στην αποτύπωση και εμπειρία ατομικά και κοινωνικά ώστε να αναπτύσσονται απαραίτητες αλλαγές, για την κατασκευή ή το σπάσιμο οδών, προκειμένου ο χορός να βιώνεται, να μετατρέπεται, να μεταδίδεται. Η δουλειά της εστιάζει στην παρατήρηση και διεύρυνση της πληροφορίας που υπάρχει μέσα στο σώμα και στο πώς η έκφραση της συνομιλεί με την τεχνική για να μπορέσει να υπάρξει. Δουλεύει σε εξωτερικούς χώρους όσο και σε εσωτερικούς εξελίσσοντας τη μουσικότητα μέσω των αισθήσεων, της μνήμης και του ήχου.